Selecteer de taal

  • facebook logo
  • linkedin logo
  • twitter logo

Testo België, de Belgische afdeling van de pionier in innovatieve meettechnologieën die in 1984 opgericht werd door Jean-Pierre Van Der Kelen en nu geleid wordt door zoon Jeroen, wist in coronajaar 2021 een omzetgroei van 19,7% te realiseren.

Daarvoor werd de Belgische tak door Burkart Knospe, CEO van de Testo-groep, zonet beloond met een interne ‘company of the year’-award.

Met de lancering van Testo Pro+ blijft het bedrijf ook in 2022 onverminderd op digitalisering inzetten.

HVAC/R (Heating, Ventilation, Air Conditioning and Refrigeration), voeding, farma en industrie: dat zijn de vier markten waarin Testo actief is. Het Duitse bedrijf met wortels in het Zwarte Woud, dat 33 dochtermaatschappijen in 25 landen telt, zette zichzelf in 1957 op de kaart met de ontwikkeling van de eerste elektronische thermometer. Ook vandaag, meer dan een halve eeuw later, blijft Testo pionieren - met succes, zoals de cijfers bevestigen.

Groei en digitalisering

'Of het nu over temperatuurregeling, uitstoot- of andere metingen gaat, in de verwarmings-, voedings-, farma- of industriële sector: meten is cruciaal, en wint alleen maar aan belang', stelt Jeroen Van der Kelen, managing director van Testo België en zoon van oprichter Jean-Pierre Van der Kelen. 'Onze internationale expertise, gekoppeld aan een sterke lokale verankering en dienstverlening, plus het feit dat we binnen de sector koploper zijn inzake digitalisering, maken dat we met Testo erg sterk staan en stemmen ons optimistisch dat we ook de komende jaren deze groei kunnen doortrekken.'

Hét uithangbord van die digitalisering is Testo Pro+, het innovatieve cloudplatform dat het mogelijk maakt alle metingen meteen digitaal te registreren, alle klant- en installatiegegevens te beheren, en digitale attesten af te leveren conform de wetgeving van de 3 gewesten. Een jaar na de lancering telt de totaaloplossing, dat door de Belgische divisie van Testo ontwikkeld werd, al 1.600 abonnees, en is er interesse vanuit andere Testo-divisies zoals Nederland, maar ook Australië, het VK en de VS. 

Baanbrekende Belgische innovatie

Dat pionierswerk, maar ook het feit dat er in België niet met verdelers of andere tussenschakels gewerkt wordt en het bedrijf dus maximale voeling met de markt heeft, maken dat België na heimat Duitsland het belangrijkste land binnen de groep is.'

De slogan van Testo is ‘Be sure’, en dat is geen toeval. Want, waar het eigenlijk om draait, is dat we de wereld met onze oplossingen elke dag opnieuw veiliger en efficiënter maken. Dat daarbij van over de hele wereld gekeken wordt naar de innovaties die we hier in België ontwikkelen, stemt me bijzonder trots', aldus Jeroen Van der Kelen. 'Met Testo Pro+ zijn we klaar om de wereld te veroveren!'

Foto: Jeroen Van der Kelen, CEO of Testo Belgium (r.), ontvangt de Company of the Year Award van Testo CEO Burkart Knospe.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Streep NL
Streep NL
Streep NL

Content Partners

logoIMmetrand

INDUMOTION

InduMotion vzw is de Belgische vereniging van fabrikanten, invoerders en verdelers van diensten en materiaal voor …

Lees meer ...

 

 

 

Partners

logopagina