Selecteer de taal

  • facebook logo
  • linkedin logo
  • twitter logo

De Belgische webwinkels hebben in de laatste vijf weken van 2016 een omzet gehaald van 2,2 miljard euro.

Dat is goed voor zo’n 24 procent van hun totale jaaromzet.

De periode Haloween - eindejaar tot binnenkort Valentijn, blijkt ook online de meest succesvolle deel van het winkeljaar te zijn. In de periode van 11 november tot en met 31 december haalden de Belgische webshops met 2,2 miljard bijna een kwart van hun jaaromzet.

Dat is een fikse stijging ten opzichte van 2015, toen er maar 14 procent van de omzet werd gehaald in die periode. De Belgen leren het shoppen online dus massaal kennen.

De koopjesperiode loopt nu nog door want ook online zijn er solden en voorts blijkt 33 procent van de Belgen niet tevreden met hun pakje onder de kerstboom waardoor er bij tweedehandssites ook nog een stijgende aan- en verkoop wordt genoteerd. De eerste week van het jaar zelfs 20 procent meer dan vorig jaar.

De meest verkochte producten tijdens de eindejaarsperiode waren schoonheidsproducten (35,2%), eten en drinken (30,4%) en kleding en accessoires (24,5%), zo blijkt uit cijfers die BeCommerce verzamelde bij meer dan 720 webshops.

 

Inschrijven nieuwsbrief

Streep NL
Streep NL
Streep NL

Content Partners

logoIMmetrand

INDUMOTION

InduMotion vzw is de Belgische vereniging van fabrikanten, invoerders en verdelers van diensten en materiaal voor …

Lees meer ...

 

 

 

Partners

logopagina