De themadossiers die volgend jaar in Automation Magazine zullen verschijnen zijn bekendgemaakt.
Automation Magazine is in België het grootste vakblad met informatie over industriële automatisering.
Het magazine wordt uitgegeven door InduMotion, die als vzw een negentigtal bedrijven verenigt uit de sectoren van de hydraulica, pneumatica, elektrische- en elektromechanische aandrijvingen.
Uit recent onderzoek blijkt dat 86 procent van de enquête-deelnemers Automation Magazine een goed tot uitstekend vakblad vinden.
Als marktleider heeft Automation Magazine twee grote troeven: een gecontroleerde oplage van 11.000 exemplaren en een gericht abonneebestand met als doelpubliek management, ingenieurs en technici uit de volledige Belgische maakindustrie: van AB Inbev tot Volvo en Zetes.
Per nummer worden gemiddeld 10.500 exemplaren via De Post naar de abonnees gestuurd, de rest van de nummers vertrekt naar technische (hoge)scholen waar de dossiers worden gebruikt als lesmateriaal.
De vier redactionele dossiers van Automation Magazine in 2018 zijn:
Nr. 211 (maart): Robots en automatisering
Nr. 212 (juni): Maritieme hydraulica, pneumatica en aandrijvingen
Nr. 213 (september): The Smart Factory, digitaal produceren
Nr. 214 (december): Mobiele hydraulica bij infrastructuurwerken
Het mediadossier 2018 voor Automation Magazine is inmiddels klaar en de publiciteitstarieven blijven ongewijzigd. Er wordt in 2018 een speciale actie van -20 procent korting gegeven op de eerste advertentie van nieuwe adverteerders. Voorts kost in 2018 een volledig bedrijfsprofiel op de website van Automation Magazine de helft van de prijs: 1.225 euro.
Klik hier op de cover van het mediadossier 2018 om alle info over de reclamemogelijkheden te kunnen raadplegen.