Selecteer de taal

  • facebook logo
  • linkedin logo
  • twitter logo

Exotecwereldwijde leverancier van magazijnrobots, kondigt aan dat het bedrijf globaal voor meer dan 1 miljard dollar aan systemen heeft verkocht.

Het is daardoor een van de snelste materiaalverwerkingsbedrijven die deze mijlpaal heeft bereikt. Dat illustreert de snelle implementatie van de Exotec-technologie sinds de oprichting van het bedrijf in 2015.  

'Het behalen van de mijlpaal van 1 miljard dollar aan verkochte systemen laat zien dat onze aanpak van magazijnautomatisering zich onderscheidt en sterk aanslaat bij onze klanten', zegt Romain Moulin, CEO en medeoprichter van Exotec. 'We vinden volop een nieuwe industrie uit, die van oudsher vertrouwde op verouderde automatisering die niet bestand is tegen bedrijfsschommelingen, moeilijk te onderhouden is en duur om te integreren. Onze constante groei toont aan dat flexibiliteit en betrouwbare prestaties essentieel zijn voor supply chainleiders overal ter wereld.'

Toonaangevende merken als Gap Inc., Decathlon en UNIQLO vertrouwen op en investeren in Exotecs kenmerkende Skypod Systeem om uitdagende bedrijfsveranderingen te helpen opvangen.

Ook in de Benelux heeft Exotec ondertussen verschillende klanten, waaronder Eltra in Evergem (Gent), Auchan Retail Luxembourg, CEVA Logistics (Venray) en Lyreco (Vottem). Wereldwijd heeft Exotec zijn systemen ondertussen al in meer dan 4,5 miljoen magazijnen geïnstalleerd.

Graag deelt Exotec vijf waardevolle tips om uw magazijn te transformeren tot een altijd trend-klaar centrum:

1. Gebruik intelligente opslagoplossingen  

Broeken die plotseling verdwijnen, jassen die vakkundig opgeborgen zijn maar nu spoorloos lijken, of een tekort aan opslagruimte voor de kersverse collectie die net binnenkwam… De oplossing? Investeer in geautomatiseerde voorraadbeheersystemen. Op die manier kan je ruimtegebruik optimaliseren en ook manuele fouten minimaliseren. Gebruik modulaire rekken en schaalbare opslagsystemen voor essentiële flexibiliteit bij het aanpassen van je magazijn aan veranderingen in het productassortiment. Voeg daar RFID (Radio Frequency Identification) en NFC (Near Field Communication) technologie aan toe voor real-time traceerbaarheid, het verminderen van verspilling én het verbeteren van voorraadnauwkeurigheid.  

2. Wees flexibel met behulp van geavanceerde technologieën 

Modetrends zijn vandaag de dag heel onvoorspelbaar geworden. Het is een uitdaging voor winkeliers om te anticiperen op wat de volgende grote hit zal zijn. Om hiermee om te gaan, is het slim om geavanceerde technologieën in te schakelen. Denk aan machine learning, voorspellende analyses en neurale netwerken, waarmee je het toekomstige consumentengedrag nauwkeurig kunt voorspellen. Bovendien is het implementeren van een flexibele planning met behulp van agile supply chain management systemen een slimme zet. Hiermee kun je niet alleen je voorraadniveaus optimaliseren, maar ook je kosten verlagen en flexibel inspelen op de onvoorspelbare schommelingen in de vraag naar trendy items. 

3. Optimaliseer orderpicking 

Wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet vanwege de overweldigende hoeveelheid bestellingen, wordt het hoog tijd voor een vernieuwende aanpak. Automatiseer de repetitieve taken, zoals het verzamelen en inpakken van orders, door gebruik te maken van autonome robots en intelligente transportsystemen. Hierdoor verminder je niet alleen het risico op fouten, maar ook de afgelegde afstand door je werknemers. Bovendien ontstaat er ruimte om hen in te zetten voor meer uitdagende taken. 

4. Houd real-time zicht op je magazijn 

In een tijd waarin snelheid van cruciaal belang is, vormt de implementatie van geavanceerde magazijnsoftware de sleutel tot het optimaliseren van het ontvangst-, opslag-, verzamel- en verzendproces en het creëren van een slimmer en efficiënter magazijnbeheer. De sleutel hierbij is real-time monitoring van opslagcondities, en daar komt het Internet of Things (IoT) om de hoek kijken. Door IoT te gebruiken, kun je de temperatuur en vochtigheid in je magazijn real-time volgen. Dit biedt niet alleen inzicht in de omgevingsfactoren die van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van je kleding, maar stelt je ook in staat om proactief te reageren op veranderingen. Zo waarborg je niet alleen de integriteit van je producten, maar verhoog je ook de klanttevredenheid door ervoor te zorgen dat elk kledingstuk dat je levert, voldoet aan de hoogste normen. 

5. Sluit strategische samenwerkingen met fabrikanten en leveranciers   

Een efficiënte toeleveringsketen is cruciaal voor jouw succes. Door strategische samenwerkingen aan te gaan met fabrikanten en leveranciers, kun je de doorlooptijden verkorten en de kosten optimaliseren. Het beheer van leveranciersrelaties (SRM) speelt hierbij een centrale rol. Met SRM-systemen kun je niet alleen de prestaties van je leveranciers evalueren, maar ook nauwkeurige prognoses maken en de voorraadniveaus beter afstemmen op de vraag. Realtime communicatieplatforms zorgen voor een snelle en efficiënte uitwisseling van informatie tussen alle betrokken partijen in de toeleveringsketen. Hierdoor ben je in staat om snel te reageren op veranderingen in vraag en aanbod, waardoor je magazijn flexibeler wordt en beter kan inspelen op de dynamiek van de modewereld. 

www.exotec.com

 

 

Inschrijven nieuwsbrief

Streep NL
Streep NL
Streep NL

Content Partners

logoIMmetrand

INDUMOTION

InduMotion vzw is de Belgische vereniging van fabrikanten, invoerders en verdelers van diensten en materiaal voor …

Lees meer ...

 

 

 

Partners

logopagina